Artykuły
2016.03.15 Wirtualne potyczki
- Kategoria: Uncategorised
- Utworzono: czwartek, 17, marzec 2016 12:26
- Poprawiono: czwartek, 17, marzec 2016 12:28
- Opublikowano
Sprawozdanie z IX edycji konkursu ortograficzno-informatycznego „Wirtualne potyczki ortograficzne”.
15 marca 2016 r. już po raz dziewiąty w Zespole Szkół w Besku miał miejsce finał konkursu ortograficzno -informatycznego „Wirtualne potyczki ortograficzne”. Jego pomysłodawcą, jednym z organizatorów oraz fundatorem części nagród był dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych w Średniej Wsi – Robert Miszczak – były doradca metodyczny języka polskiego współpracujący z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sanoku. Fundatorem najcenniejszych nagród był pan Marek Lenart – przedstawiciel wydawnictwa MAC Edukacja. W zespole organizacyjnym znalazły się także panie Anna Adamiak – doradca metodyczny języka polskiego z CDN-u w Sanoku oraz Renata Małek – polonistka z Gimnazjum w Besku. Głównym celem konkursu było rozwijanie umiejętności wykorzystywania przez uczniów programów komputerowych do poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności polonistycznych, zwłaszcza tych dotyczących znajomości zasad polskiej ortografii, a w tym roku także życia i twórczości Henryka Sienkiewicza.
Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie prezentacji komputerowej w programie PowerPoint zawierającej od 5 do 10 różnych ćwiczeń ortograficznych lub dotyczących naszego noblisty. W konkursie wzięło udział 38 uczniów ze szkół podstawowych, 17 z gimnazjów i 4 ze szkół ponadgimnaz-jalnych, którzy przygotowali w sumie 38 prezentacji konkursowych.
Laureatami tegorocznej edycji konkursu zostali:
I miejsce – Daria i Weronika Semenowicz ze Szkoły Podstawowej w Besku,
Miłosz i Hubert Bajgier z Gimnazjum w Besku,
Marcjanna Malec z II LO w Sanoku i Klaudia Prach z Michalickiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym;
II miejsce – Mateusz Putyra ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Sanoku,
Zuzanna Zarzyka z Gimnazjum Nr 2 w Sanoku,
Dagmara Jankowska i Anna Siemieńska z I LO w Sanoku;
III miejsce – Izabela Wójcik i Roksana Benewiat ze Szkoły Podstawowej w Hoczwi,
Łukasz Dołżycki ze Szkoły Podstawowej w Komańczy,
Szymon Mikołajczak z Gimnazjum w Średniej Wsi.
Wyróżnienia otrzymali:
– Małgorzata Babiak i Jakub Małek ze Szkoły Podstawowej w Długiem,
– Patrycja Garbińska ze Szkoły Podstawowej w Jaćmierzu,
– Julia Herbut z Gimnazjum w Brzozowie,
– Łukasz Data i Dawid Poławski z Gimnazjum Nr 4 w Sanoku.
W nagrodę otrzymali oni pamiątkowe dyplomy, albumy malarstwa lub lektury szkolne oraz długopisy. Dodatkowo zdobywcom pierwszego miejsca wręczono okolicznościowe puchary i pamiątkowe kubki. Wszyscy pozostali uczestnicy otrzymali dyplomy za udział w konkursie, lektury szkolne i długopisy.
Podczas finału zorganizowano także dodatkowy konkurs, podczas którego przedstawiciele poszczególnych szkół rozwiązywali na czas prezentację z zadaniami ortograficznymi przygotowanymi przez organizatorów. Zwycięzcami tej części konkursu zostali: Aleksandra Leszczyńska ze Szkoły Podstawowej w Besku, Miłosz Bajgier z Gimnazjum w Besku oraz Dagmara Jankowska z I LO w Sanoku. Mistrzowie ortografii zostali nagrodzeni pamiątkowymi pucharami.
Nagrody wszystkim uczestnikom konkursu wręczali: doradca metodyczny CDN-u pani Anna Adamiak, dyrektor Zespołu Szkół w Besku pan Arkadiusz Nycz, przedstawiciel wydawnictwa MAC Edukacja pan Marek Lenart oraz pan Robert Miszczak.
Dekorację oraz poczęstunek dla uczestników konkursu i ich opiekunów przygotowali współorganizatorzy konkursu: dyrektor Zespołu Szkół w Besku pan Arkadiusz Nycz oraz pani Renata Małek – polonistka ucząca w miejscowym gimnazjum. Uczestnicy konkursu gromkimi brawami nagrodzili dwóch uczniów z gimnazjum w Besku, która pod kierunkiem pani Renaty Małek przygotowali zabawną scenkę kabaretową.
Nauczyciele uczestniczący wraz z uczniami w finale konkursu podkreślali, że wykorzystywanie technologii komputerowej w nauczaniu języka polskiego (a także innych przedmiotów szkolnych) to przyszłość polskiej oświaty, a dzięki temu konkursowi zarówno uczniowie jak i nauczyciele odkrywają nowe możliwości zastoso-wania komputera w nauczaniu.